יצרני הרכב דורשים יותר שמנים חדשים והמגוון של סוגי השמנים גדל וצומח

ליקווי מולי משיקה שני סוגים של דור השמנים האחרון בשוק כ- Top Tec 6100 ו-Top Tec 6200.

אוליבר קון, סגן ראש מעבדת שמן ליקווי מולי, מסביר את היתרונות של שמנים בצמיגות נמוכה במיוחד ומזהיר על סכנות עבור נהגי מכוניות ובעלי מוסכים.
למה שמני מנוע הם בעלי צמיגות פחותה באופן עקבי ?
אוליבר קון: זה מגיע עד יצרני הרכב. המכוניות שלהם צריכות לצרוך פחות דלק ולפלוט פחות.
כדי להשיג זאת, הם צריכים לשנות אלמנטים מסוימים ברכב. אחד האלמנטים הללו הוא שמן המנוע.
שמן עוזר לשמן את המנוע, לעומת זאת, השמן גם מגביל אותו בעת ובעונה אחת. שמן סמיך וצמיגי מגביל את המנוע יותר מאשר שמן נוזלי. הודות לשמן בעל צמיגות נמוכה הצריכה יכולה להיות מופחתת ב-2 עד 3 אחוזים.
האם גם עלי להשתמש בשמן מנוע בעל צמיגות נמוכה עכשיו ?
רק אם המנוע מותאם עבורו. שמן בעל צמיגות נמוכה במנוע קונבנציונלי מוביל לבלאי מסיבי וכישלון מנוע קטסטרופלי לא רב לאחר מכן. אם זה היה חשוב לבדוק שימוש בשמן מנוע תקין לפני, עכשיו אי הבדיקה ההכרחית ממש מובילה לסכנה. לכן כדאי תמיד לבדוק תחילה במדריך או במדריך השמנים כאן איזה שמן מאושר למכונית שלך.
מדוע אין שמן אחד שמתאים לכל המכוניות?
שמן הוא כמו חלק חילוף נוזלי בימינו, אשר מיוצר בדיוק לסוג מנוע ספציפי. כשם שאין מעצורים סטנדרטיים עבור כל המכוניות, אין שמן עבור כל המכוניות.
האם יהיו גם שמני צמיגות נמוכים בעתיד?
כן, יש מגמה בכיוון זה. התעשייה כבר עובדת על 0W-16 ו  0W-12 רמות צמיגות . צמיגויות אלה קרובות יותר ויותר לכיוון מים.
אודות Liqui Moly
עם כ 4000 פריטים, ליקווי מולי מציעה מגוון עולמי, רחב וייחודי של חומרים כימיים לרכב: שמני מנועים ותוספים, משחות משמנות, תרסיסים לטיפול במכונית, דבקים וחומרי איטום. החברה שנוסדה בשנת 1957, מפתחת ומייצרת באופן בלעדי בגרמניה. שם היא החברה המובילה בשוק התוספים ללא עוררין ושוב ושוב הוא נבחרת למותג השמן הטוב ביותר. החברה בראשות ארנסט פרוסט מוכרת את מוצריה בלמעלה מ 120 מדינות והרוויחה 489 מיליון יורו במכירות בשנת 2016.

Facebook Comments

avatar
  Subscribe  
Notify of

avatar
  Subscribe  
Notify of